در جریان بازدید مهندس مجتبی یوسفی از پروژه ایمنسازی کمربندی شرق اهواز مطرح شد؛
یوسفی: ششخطه شدن کمربندی شرق اهواز، تردد ترانزیتی و دسترسی به شهرکهای صنعتی را ایمن میکند
نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه ششخطه شدن کمربندی شرق اهواز با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اجرا شده و ضمن افزایش ایمنی تردد خودروهای ترانزیتی، دسترسی شهرکهای صنعتی شماره ۳ و ۵ و روستاهای همجوار را نیز تسهیل و ایمن میکند.
مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از پروژه ایمنسازی و ششخطه شدن کمربندی شرق اهواز بازدید کرد.
یوسفی در جریان بازدید اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که با همکاری وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور و ادارهکل راهداری استان خوزستان پیگیری شد، ایمنسازی محورهای پرتردد استان و تکمیل رینگها و کمربندیهای شهر اهواز بود.
وی افزود: محور کمربندی شرق اهواز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی منطقه به شمار میرود که تردد خودروهای عبوری، بهویژه کامیونها و ناوگان ترانزیتی را از مسیر اهواز ـ اندیمشک به سمت ماهشهر و آبادان ایمنتر و روانتر میکند.
یوسفی با اشاره به اجرای این پروژه از محل اعتبارات ملی گفت: با پیگیریهای انجامشده در کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق بودجه مجلس و همراهی سازمان راهداری، عملیات ششخطه شدن حدود سه کیلومتر از این مسیر آغاز و اجرایی شد.
نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پروژه علاوه بر افزایش ایمنی تردد خودروهای تجاری و ترانزیتی، دسترسی ایمن صنعتگران شهرکهای صنعتی شماره ۳ و ۵ و همچنین روستاهای بخش مرکزی اهواز از جمله روستای دامغه تا محور قلعهچنان و جاده آبادان را فراهم میکند.
وی اعتبار اختصاصیافته به این طرح را حدود ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه با هدف جلوگیری از تداخل مسیرهای رفت و برگشت و کاهش تصادفات، بهویژه حوادث منجر به فوت که در سالهای گذشته در این محدوده رخ میداد، در دستور کار قرار گرفت.
یوسفی ادامه داد: این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن تأمین اعتبار و اجرایی شد و در کنار آن، اقدامات دیگری نیز برای رفع نقاط حادثهخیز استان انجام شده است که از جمله آنها میتوان به احداث دوربرگردانهای ایمن در محور اهواز ـ ماهشهر و آغاز عملیات احداث دوربرگردان در محدوده روستای الباجی در جاده اهواز ـ اندیمشک اشاره کرد.
وی اظهار داشت: سرعت و کیفیت اجرای این طرح، از جمله احداث دو پل لولهای برای عبور آبهای سطحی و سیلابی، حاصل همکاری و توان فنی مجموعههای اجرایی پروژه بوده است.
نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سالها مطالبه صنعتگران شهرکهای صنعتی شماره ۳ و ۵ برای ایمنسازی این مسیر بیپاسخ مانده بود و گاهی تأمین اعتبار آن به خود شهرکهای صنعتی واگذار میشد، اما با پیگیریهای انجامشده، اعتبارات مورد نیاز از محل منابع ملی و با همراهی سازمان راهداری تأمین شد.
یوسفی تأکید کرد: اعتبار جداسازی، ایمنسازی و ششخطه شدن این محور به همراه احداث دو دوربرگردان برای خودروهای عبوری، از محل اعتبارات ملی تأمین شده و نقش مهمی در افزایش ایمنی تردد در این مسیر ترانزیتی و دسترسی به شهرکهای صنعتی و روستاهای همجوار ایفا خواهد کرد.